×

TESTIMONIALS

Wilt u het rendement van uw commerciële organisatie verhogen?

Het maximale eruit halen! Dat verwacht u van uw verkoopafdeling. Profit en growth. Maar is uw verkooporganisatie wel top fit en wendbaar? Is de behoefte van de klant glashelder? Verkoopt uw team op waarde of op prijs? Wordt er effectief gestuurd op resultaat? Is er balans tussen 'customer intimacy' en 'operational excellence'? 

Schakel Bos Performance Management in

BosPM ondersteunt bedrijven bij het verbeteren van rendement, zowel voor de klant als de eigen organisatie. Een goed verkoopplan is nog geen garantie voor een goed resultaat. Het totaalplaatje moet kloppen. De strategie, de propositie, de acties, de juiste medewerkers, de motivatie, de processen, het teamwork binnen de afdeling, de samenwerking met 'operations'  .....  en het leiderschap. En ergens binnen dit bouwwerk verlopen zaken soms toch stroef of gaat het mis. Vaak weet de bedrijfsleiding zelf al wel waar de schoen wringt. En soms helpt een frisse blik van buitenaf om het beeld scherp te krijgen.  

Bos PM analyseert de situatie in uw commerciële afdeling, geeft een helder advies en (bege)leidt veranderprojecten. Praktisch, professioneel en met passie. 

 

Voorbeelden van gerealiseerde verbeterprojecten

Een greep uit de vele verbeter- en verandermanagement projecten die BosPM succesvol begeleidde:

  • Verbetering van samenwerking tussen afdelingen verkoop en projectmanagement (machinebouw en technische dienstverleners)
  • Verbetering van samenwerking tussen verkoop en engineering, op thema 'maatwerk' versus 'configure-to-order' (machinebouw)
  • Vertalen van algemene commerciële strategie in concrete afdelingsdoelstellingen, SMART acties met aansluitend performance management systeem en leiderschapscoaching (machinebouw, technische dienstverleners) 
  • Opzetten en sturing van (internationale) klantenteams, met account/export managers, sales support medewerkers en technisch specialisten (machinebouw en medical)
  • Opzetten van van geheel nieuwe internationale verkoop- en distributie organisatie (machinebouw)   
  • Integratie van nieuwbouw- en aftersales afdelingen/processen als basis voor 'life cycle solutions'
  • Verbetering teamcoaching /(supporten van)ontwikkeling van medewerkers 
  • Uitwerking samenwerkingsmodel en nieuwe marktpropositie na bedrijfsovername/merger (technische dienstverlener en consumentenproducten) 
  • Verbeteren van samenwerking tussen een 'customer intimacy' gedreven verkooporganisatie en een 'operational excellence/Lean' gedreven produktie-organisatie (medical)
  • Implementatie van nieuwe distributiestrategie (technische produkten b-to-b)

 

Integrale benadering

TOP